Svetovalna služba

Šolska svetovalna služba svetuje otrokom in staršem v stiski. Le s sodelovanjem lahko uspešno rešujemo nastale probleme in pomagamo učencem, da so uspešni in zadovoljni. Šolsko svetovalno službo lahko obiščete vsak dan, po urniku, ki je objavljen na vratih svetovalne službe in na spletni strani šole ter v času popoldanskih govorilnih ur. Zaželeno je, da se predhodno najavite po telefonu.

V šolsko svetovalno službo se lahko oglasijo po nasvet

UČENCI STARŠI
ki se težko znajdejo v odnosih z vrstniki, učitelji in starši, ob iskanju skupnih poti za uspešno delo in življenje otrok v šoli,
ki imajo težave pri učenju,kadar potrebujejo nekoga za pogovor, ko želijo svojim otrokom pomagati pri reševanju učnih ali vzgojnih težav,
ob odločanju o svoji poklicni poti in vpisu v srednjo šolo. pri vpisu šolskih novincev in prehodu iz vrtca v šolo,
. v zvezi z regresirano prehrano,
. pri prešolanju,
. pri izbiri otrokove poklicne poti in vpisu v srednjo šolo.

V šolski svetovalni službi so zaposlene:

  • Darja Guzelj, pedagoginja na Dolenjski cesti 20.
  • Ines Humar, pedagoginja Ob dolenjski železnici 48.
  • Maja Horvat Lampe, socialna pedagoginja Ob dolenjski železnici 48 in PŠ Rudnik.
  • Simona Rozina Borštnar, specialna pedagoginja, Dolenjska cesta 20 in PŠ Rudnik.

Individualna pomoč je namenjena učencem s specifičnimi in posebnimi učnimi ter drugimi težavami. Izvajajo jo pedagoginje in učitelji.

Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (UL RS št. 58/2011 z dne 1.9.2013) opredeli populacijo otrok s posebnimi potrebami:

  • otroci z motnjami v duševnem razvoju,
  • slepi in slabovidni otroci,
  • gluhi in naglušni otroci,
  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • gibalno ovirani otroci,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • otroci z avtističnimi motnjami,
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Ti otroci imajo možnost izobraževanja v rednih osnovnih šolah in potrebujejo izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. Pomembno je, da se širše socialno okolje prilagaja otroku in njegovim posebnim potrebam, da se zagotovijo ustrezni pogoji ter predvsem odnosi medsebojnega sprejemanja in spoštovanja.

Pri vseh otrocih izhajamo pri spremljanju njihove razvojne poti tudi iz njihovih močnih področij, saj je to zelo pomembno za njihovo samopodobo in samouresničitev.

Nadarjeni učenci, ki so pokazali visoke dosežke ali potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju, potrebujejo poleg rednega šolskega programa posebej prilagojene programe in aktivnosti. Poleg sestave individualiziranega programa jim nudimo razvijanje potencialov v okviru kakovostnega pouka in razširjenega programa šole. V letošnjem šolskem letu pripravljamo tudi delavnice z različnih področij.

Proces odkrivanja nadarjenih učencev, se prične že z vstopom v OŠ, ko pri nekaterih učencih razmišljamo o možnosti hitrejšega napredovanja v višji razred ter z opazovanjem učenca in spodbujanja njegovih sposobnosti, talentov preko rednega pouka in razširjenega programa šole. S sistematičnim pregledom celotne generacije pričnemo konec 5., začetek 6. razreda, ko učitelji podajo svoje predloge o učencih, pri katerih opažajo potencialno nadarjenost. Kot potencialno nadarjeni učenci so predlagani učenci, ki kažejo visoke dosežke ali potenciale na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem ali umetniškem področju, so izstopajoči v svojih sposobnostih, oziroma izkazujejo izjemno visoke dosežke na tekmovanjih.

Učitelji za predlagane učence tekom leta izpolnijo ocenjevalne lestvice. Predvidoma v 7. razredu, te učence testiramo še z dvema testoma nadarjenosti, Torrenceovim testom ustvarjalnega mišljenja, kjer merimo kreativnost na besednem področju ter test progresivnih matric, kjer ugotavljamo kognitivne sposobnosti logičnega sklepanja. V kolikor je učenec spoznan za nadarjenega vsaj na enem področju: ocenjevalnih lestvicah ali vsaj na enem testu nadarjenosti, je identificiran kot nadarjen učenec.

Nadarjene učence vključujemo v različne šolske dejavnosti, delavnice, jih spodbujamo k sodelovanju na tekmovanjih. Poleg sestave individualiziranega programa jim nudimo razvijanje potencialov v okviru kakovostnega pouka in razširjenega programa šole.

Skrb za zdravje

  • Učence želimo naučiti, kako ohraniti in krepiti zdravje. Šola v skrbi za izboljšanje zdravja in higienskih navad naših otrok sodeluje z Zdravstvenim domom Rakovnik:
  • sistematični pregledi otrok v 1., 3., 6. in 8. razredu in cepljenja v 1., 3. in 8. razredu (opravi šolska zdravnica v šolskem dispanzerju Zdravstvenega doma Rakovnik);
  • v 6. razredu je možno tudi prostovoljno cepljenje za dekleta (virus herpes papiloma);
  • sistematični pregledi zob in učenje pravilnega čiščenja ter nege zob;
  • tekmovanje za čiste zobe (2.-5. razred);
  • preventivne delavnice »Vzgoja za zdravje« za zdravo in odgovorno spolnost, skrb za osebno higieno ter posledice uživanja drog, alkohola in cigaret.

VPIS V SREDNJO ŠOLO 2014/2015

Informativni dnevi za učence in starše potekajo v mesecu februarju. Učenci 9. razreda se v srednjo šolo prijavijo v mesecu marcu 2015.

Prijavni vpisni in izbirni postopek poteka v skladu s Pravilnikom o vpisu v srednje šole (UL RS št. 12/06, 1706 in 12/08) in s Sklepom o merilih za izbiro kandidatov v primeru omejitve vpisa v programe srednjega poklicnega izobraževanja, srednjega strokovnega in tehniškega izobraževanja ter gimnazij, ki je objavljen na spletni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport –http://www.mizs.gov.si/si/. Informacije o vpisu pa lahko najdete tudi na spletnih straneh srednjih šol, na dnevih odprtih vrat srednjih šol, na Centru za informiranje in poklicno svetovanje in pri šolski svetovalni službi.

Datume v zvezi s prijavnim, vpisnim in izbirnim postopkom objavi MŠŠ v mesecu oktobru. Učenci in starši bodo s temi datumi naknadno seznanjeni. Podrobnejši časovni razpored glede vpisa v srednjo je na voljo pod rubriko Vpis v srednjo šolo.

Nasvete vam nudijo tudi:

  • Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše, Gotska 18;
  • Center za socialno delo Ljubljana Vič – Rudnik, Tržaška c. 2;
  • Krizni center za mlade, Ravbarjeva 11a;
  • CIPS – Center za informiranje in poklicno svetovanje, Smoletova 12;
  • Mladinsko središče Vič, Trg mladinskih delovnih brigad 14;
  • Zveza prijateljev mladine Ljubljana, Vič – Rudnik, Teslova 17;
  • TOM – telefon za otroke, mladostnike in starše, 080-1234.